Vår/höstkappa

Detta är 1 års presenten till kusin M. En vår/höstkappa.
Det här är nog det bästa jag sytt, kanske tillsammans med en klänning jag sydde till mig själv till ett bröllop för 2 somrar sen.
Om man får säga så, så är jag såå nöjd med kappan! Den blev verkligen jättebra.
Nu hoppas jag bara att hon (eller ska jag säga hennes mamma) blir lika nöjd.








Material: Kappan är sydd i mjukt manchestertyg och kommer från min "födelsedagslåda" från mamma. Fodret är ett bomullstyg från Stof och Stil.
Knapparna är fina träknappar med handmålade blommor, inköpta på Husqvarna, Bernt i Lund.
Mönster: vårnumret 2010 av Ottobre.
Storlek 74/80. Kotten har varit testare för kappan och han är lite större än M, så jag tror att M ska kunna ha den ända fram till hösten.
Positivt/negativt: kappan var jätterolig att sy. Lite småtrixigt att få ihop foder och yttertyg enligt mönstret, så jag gjorde på mitt sätt, vilket fungerade utmärkt.
Knapparna blev verkligen pricken är iet, passade så bra tillsammans med fodret.

Kommentarer

Populära inlägg